2013. január 16., szerda

Beszélgetés egy húszgyermekes milliárdossal

Húsz gyermek egy családban?Amikor elolvastam az alábbi interjút nagyon elgondolkoztam. A huszonegyedik században nagyon kevés a több gyermeket nevelő magyar család.Lukács Ernő és a felesége húsz gyermeket neveltek fel.Könnyű neki,mert milliárdos – mondhatnánk.Hogyan lett milliárdos?A családfő ezt is elmondja.Ez az interjú,mely a hetek.hu-n jelent meg már majdnem egy éves,de több tanulságot szolgáltat nekünk, akiknek nincs sok gyermekünk.Csak dicsérni lehet ezt a nagy családot.


A nagy család
Egy igazi „anticeleb”, aki negyvenöt éve hűséges feleségéhez, húsz gyermeke van, albérletből költözött tanyára, ahol valóságos munkával gazdagodott meg, életében nincsenek sötét titkok, nem népszerű, és a média által nem ünnepelt személyiség.
Hogy kezdődött ez a mesébe illő történet?
Ernő bácsi: – Éppen hogy csak elkezdtem a feleségemnek udvarolni, három évre be kellett vonulnom katonának. Még ma is pontosan tudom, hogy nyolcszáztizenkilenc napot vártunk egymásra. Közben a legtöbb katonatársamat elhagyta a párja. Nagyon jól választottam.
Tényleg egy brigádgyűlésen állította választás elé az akkor húszéves Juliannát?
- Mondtam neki, ha tíz gyereket nem akarsz, akkor ne gyere hoz­zám! Persze mindenki azt hitte, hogy vicceltem. Végül eléggé túlteljesítettük a célt. El kell gondolkodni, hogy kié a nagyobb érdem. Szerintem kilencvenkilenc százalékban a feleségemé. Tavaly július 3-án voltunk negyvenöt éves házasok. De olyan, mintha csak öt másodperc lett volna az életünk idáig.
Juci néni: – Nemcsak az enyém az érdem, de az biztos, hogy a nőnek ott kell állnia a férje mellett, és segítenie, mert anélkül nem megy. Huszonegytől negyvenhat éves koromig mindig terhes voltam, és volt, hogy nekem kellett ellátni tizenhat marhát egyedül. Városi létemre nem voltam olyan ijedős csaj. Igazi vadnyugati életünk volt.
Tovább >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése