2012. június 17., vasárnap

Székhelyi József: A Mefisztók korát éljük - intrejú

Egyik kedvenc színészem Székhelyi József.Kiváló színész.Tudom,hogy ezt nem népszerű leírni,mert a kétharmadnak nem tetszik,de a tény az tény marad.A Székhelyi-ügyet mindenki ismeri.Elnézést kértek tőle,mert nemzetközi botrány lett volna.Erre mondják,hogy : Eső után köpenyeg ' Nem elég az egri eset , következett a  nyugdíjaztatása.Székhelyi József ügye jelzés értékű.Sajnos nem Magyarország jó hírnevét öregbíti.A zsidózás egy magyar erény lett.Aki nem zsidózik az osztályellenség lesz?A magyar politika borotvaélen táncol.Az utóbbi napok pozitív eseménye Szőcs Géza lemondása.Reméljük,hogy aki a helyébe lett kinevezve érti majd a szakmáját és a magyar kultúrát fogja szolgálni.Én csak jó és rossz embert ismerek . A magyar kultúrához tartoznak azok is akik Magyarországon éltek és élnek.16 magyar származású Nobel díjas közül 11 zsidó származású.Ez is tény.Ők is magyarok ?Hamarosan Magyarországnak el kell dönteni,hogy a múltba megy vissza vagy a jövőbe tekint.Székhelyi Józseffel készített egy interjút a Népszabadság.Megismerhetjük Székhelyi József véleményét a politikáról és a színházról.Olvassa el a teljes interjút'

"Úgy gondolom, hogy ez nem az én történetem, hanem a mi történetünk. A hazánk története"
Fotó - Birtalan Zsolt
– Hogyan szerzett tudomást arról, hogy mi hangzott el a kulturális bizottság ülésén?
– A médiából. Ott jelent meg, hogy egy internetes újságíró véletlenül olyan testületi ülés jegyzőkönyvére bukkant, ahol minősíthetetlen dolgok hangzottak el. Pontosabban: nagyon is jól minősíthetőek. Egy magyar művészről, aki nem mellesleg a Magyar Köztársaság többszörösen kitüntetett polgára, és aki e nagy megbecsülést jelző polgári kitüntetéseket két köztársasági elnöktől, Göncz Árpádtól és Sólyom Lászlótól, a kétpólusú magyar politika két „pólussztárjától” vehette át, nyilatkoztak úgy, hogy az tűrhetetlen egy jogállamban. Immár büntetőjogi kérdésről van szó, bár nem én perelek, hanem a nevemben perelnek.
– Mit érzett, amikor olvasta?
– Azt, hogy unom ezt a szappanoperát. Engem életemben sokszor ért hasonló atrocitás. A színházigazgatói szobámban, SZDSZ-es képviselőségem alatt Budapesten. Kaptam névtelen telefonokat, kaptam pisztolygolyót levélben, belőttek a házunkba kispuskával. Szegeden a Virág cukrászda teraszán ért spontán antiszemita gyűlölködő támadás. Én ezekre fel vagyok készülve, akár doktorálhatnék az ilyen helyzetek kezeléséből. A Hunyadi téren nőttem fel, a nem budapestieknek mondom, hogy az nem egy jó hírű hely a fővárosban. Engem az a Hunyadi téri éthosz nevelt olyanná, amilyen vagyok. Fiatal koromban birkóztam is – az ilyen támadásokat a magam senki másnak nem ajánlott „technológiájával” elintézem. Nem kérek segítséget, nem szaladok a rendőrségre, nem fogadok őrző-védő szolgálatot, nem kérek testőrt. Semmit. Elintézem magam. De ami Egerben történt, az más volt. A politikai antiszemitizmus, ami még engem is meglepett.
Teljes interjú:  http://nol.hu/
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése