2012. július 29., vasárnap

Isten éltesse a 93 éves Bálint gazdát'

Isten éltesse a 93 éves Bálint gazdát' Nekem egyik kedvencem volt és lesz Gyuri bácsi,mert nagyon sok jó tanácsot adott' Az alábbi interjú jól jellemzi Bálint gazdát,mely a Blikkben jelent meg'
Budapest — Harmincöt éve adja praktikus tanácsait Bálint György (93), mindenki Bálint gazdája, aki másfél évvel ezelőtt majdnem meghalt egy súlyos közlekedési balesetben. A szakember a mai napig dolgozik, tegnap születésnapját ünnepelte, forgat, a szomszédoknak ad tanácsot, és esze ágában sincs abbahagyni a kertészkedést.
Másfél éve nagyon aggódtunk önért, de láthatóan jól van.
Bálint gazda: Valóban, az a baleset nagyon összetört. Nem csak fizikailag, lelkileg is megviselt. Élet-halál között voltam, és ez rányomta a bélyegét a gondolkodásomra is. Persze fizikailag sem minden olyan már, mint előtte, de azért köszönöm, amennyire lehet, jól vagyok.
Otthon A kertet a felesége tartja rendben, hozzá viszont sokan jönnek tanácsért
Nem zavarta sosem a gazda titulus?
Nem, sőt szívesen fogadtam. Falun nőttem fel, ahol azokat az embereket nevezték gazdának, akik idősebb, tapasztaltabb emberek voltak, és akiknek a véleményére érdemes volt hallgatni. Így kifejezetten megtisztelőnek éreztem ezt az elnevezést. De a Gyuri bácsit is szeretem, sosem volt azzal bajom, ha lebácsiztak. Kedves, valahol még megtisztelő is, hogy ennyire idősen is elfogadnak, befogadnak. Kifejezetten azt érzem, hogy kedvelnek az emberek.
Ablakban Bálint György az Ablak című tévéműsorban lett országos hírű

Megbánt valamit az életében?
Volt egy nem éppen hasznos és kellemes időszakom, amikor országgyűlési képviselő voltam. Azzal a szándékkal vállaltam el azt a kötelezettséget, hogy azt a sok tapasztalatot, amit hosszú életem alatt összegyűjtöttem, talán ezen az úton eredményesen tudom terjeszteni. De nem sikerült.

Csalódás volt?
Igen. A ciklus közepén járhattunk, amikor leültettem Kuncze Gábort, az SZDSZ akkori vezetőjét, hogy elmondjam neki, az a célom, hogy a mezőgazdaság ügyeit képviseljem a parlamentben, de nem látom, hogy a párt segítséget nyújtana. Őszintén válaszolt, és bevallotta, hogy csak néhány kiemelt témával tudnak foglalkozni, és a mezőgazdaság nincs ezek között. Ugyan kitöltöttem a ciklust tisztességgel, de amikor vége volt, szóba sem került, hogy még egyszer megkíséreljem. Kellett jó néhány hónap, hogy visszarázódjak a régi kerékvágásba.
Ajánlat Bálint gazdának sok különös ötlete van: például miért ne lehetne muskátli helyett fűszernövény a balkonon?

Lehetne tipikus nyugdíjas, aki ül egy fotelban, és újságot olvas, tévét néz. De nem így tesz.
Eszem ágában sincs. Igaz, a kertet a feleségem, Antónia tartja rendben, de én segítek neki, amennyit tudok. A környékről pedig folyamatosan jönnek, hogy tanácsokat kérjenek tőlem.

Nem unja még?
Dehogyis! Most például azt tanácsolom azoknak, akik balkonnövényekkel kapcsolatban keresnek meg, hogy ne mindig az unalmas muskátlit válasszák. Praktikus például fűszernövényeket egymás mellé ültetni az erkélyládába, egy-két tő metélőhagymát, kakukkfüvet, majoránnát, bazsalikomot. Nem is beszélve arról, hogy annyi megművelendő föld van, ami egyébként parlagon hever, és amit ha beültetnének zöldséggel, gyümölccsel az emberek, akkor annyival kevesebbet kellene költeniük. Magam is ezt csinálom: az embereknek nem csak hobbi, de spórolás is lehet, ha kertet művelnek.
Örök szerelem Folytatja a kertészkedést, amíg bírja

Kapcsolódó cikkek

Bálint gazda új műsort kapott

Bálint gazda új műsort kapottCsillogó szemmel mesélt arról, mennyire megváltoztatta a balesete

És teszi ezt megint a képernyőn.
Igen, hiszen azért be kell valljam, a 28 éven át tartó Ablak című műsor nyomot hagyott bennem. Ezt az új feladatot, a Spektrum Home Green Team műsorában is szeretem, hiszen olyasmi hangulatú, mint anno az volt, itt is adom az ötleteket újra, igaz, ezek az epizódok rövidebbek, és talán kicsit felületesebbek. De még mindig csillog a szeme, ha erről beszél.
Mert szeretem. Legalább két téma van, amitől csillog a szemem. Az egyik a szakmám, a növények, a kertészkedés, amely sosem volt megterhelő, még akkor sem, amikor tizenévekig voltam egy állami gazdaság főagronómusa. A másik természetesen a családom. És ők fiatalítanak is, hiszen azt, hogy számítógépen is tudok dolgozni, az unokámnak köszönhetem. Ő tanított meg rá, hogy kell ezt kezelni, ami így nemcsak praktikus dolog, de öröm is.
T. Ház Képviselőként Torgyán Józseffel is találkozott
 
 Névjegy
1919. július 28-án született Gyöngyösön. 1941-ben szerzett diplomát a Magyar Királyi Kertészeti Akadémián. A vészkorszak idején munkaszolgálatra hívták be, 1942-ben koncentrációs táborba hurcolták, 1945-ben szabadult. Egy testvére kivételével a teljes családja a holokauszt áldozata lett. A kommunista hatalomátvétel után elvették a földjeit. Főkertészként és főagronómusként dolgozott. 1981–2009 között az Ablak című műsor kertész szakértőjeként lett ismert. 1994–1998 között az SZDSZ parlamenti képviselője volt.
Forrás: blikk.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése