2012. november 22., csütörtök

Miért halt meg elfeledve a magyar és cigány nóta királynője Kovács Apollónia?

A magyar sajtó beszámolt a magyar és cigány nóta királynőjének haláláról.Az MTI-t Harangozó Teri értesítette,mely futótűzként terjedt el Magyarországon és a világon.Az egyik megrázó cikk melyet Borsonline oldalán olvastam.A cikkből azt érthettem meg,hogy Kovács Apollóniát nem ismerték fel .Mindenki Grabócz(férje Grabócz Miklós zenetörténész volt) néninek ismerte.Nem volt senkije csak egy unokahúga.Csodálatos hangú énekesnő betegen és visszavonultan élte le az utolsó éveit.Micsoda ünnepelt sztár volt'

Kovács Apollónia része volt a világ magyarságának.Utánozhatatlan énekesnő volt,aki szívből énekelt és volt egy istenadta tehetséges hangja.Terry Black megrázó szavai elgondolkoztatott.
Rengeteget dolgoztunk együtt, nagyon jó barátnőm volt, sokat jártam be hozzá még Albertirsára, az idősek otthonába, de volt, amikor nem ismert meg. Egy telefonból tudtam meg én is, hogy elhunyt. Akkor felhívtam a budakalászi idősek otthonát, ahol kiderült: csak Grabócz néniként  ismerték Kovács Apollóniát, és azt sem tudták, mekkora művésznő volt. Úgy gondolom, egy ekkora tehetség emléke nem merülhet feledésbe, engem borzasztóan megrázott a halála.  Forrás : Borsonline
Elgondolkoztatott az a szó,hogy "elfeledve".Hogyan lehet elfeledni egy ilyen művésznőt mint Kovács Apollóniát?A művész társadalom mit tett érte még ha beteg is volt? Mit tett a magyar állam? Sokan nem tudtak a nehéz helyzetéről.Ha tudtak volna akkor segítettek volna rajta.Vajon  ez egyedülálló eset? Sajnos nem.Vannak olyan egykor ünnepelt művészek akik a túlélésért küzdenek.Lehet ők is hibások.De ez  ok arra hogy elfeledjük őket? A magyar kormány szeret büszkélkedni a híres magyarokkal.vajon mit tesz azért hogy ezek a művészek el legyenek ismerve.A civil magyaroknak kellene gondoskodni a nehéz helyzetben levő művészeken?Kovács Apollónia esetében igaz a közmondás : "Eső után köpenyeg".Nézzenek meg 90 videót és emlékezzenek Kovács Apollóniára.Kattintson ide ' Igaz amit mondott Tolnai András a 100 Tagú Cigányzenekar énekese : "pótolhatatlan veszteség az eltávozása "

Forrás : galeriasavaria.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése