2011. december 11., vasárnap

Aki 130.000 forintot keres az gazdagnak számit Magyarországon?

              Aki  130.000  forintot  keres  az  gazdagnak  számit  Magyarországon?Az  egyik  cikk  szerint  igen.A  KSH  jelentése  ezt  támassza  alá. Tulajdonképpen  én  nem  kritizálok,mert  a  kormány  nem  szereti  a  kritikát,mármint  a  negatív  kritikát.De  a  statisztika  sokat  mond.Nem  panaszkodok,mert  a  nyugdíjamból  megélek.Igaz,szűkösen. Nagyapámék  neveltek  fel.Nekik  köszönhetem,hogy  takarékos  típus  vagyok.Az  alapelv  az  volt,hogy  addig  költekezzek,ameddig  a  takaró  tart.Hálás  lehetek  a  nagyszüleimnek,hogy  erre  is  megtanítottak,mert  nagy  hasznát  vettem  és  veszem.Nem  voltam  párttag  soha.Nem  volt  nagy  fizetésem.Így  ma  nem  nagy  a  nyugdíjam.A  gazdasági  kérdésekhez  nem  értek,de  csak  akkor  vettem  kölcsönt  amikor  nem  volt  más  választásom.Nem  vettem  fel  kölcsönt  devizában.Ezért  nem  kell  aggódjak  a  jövőm  felől.De  a  fent  említett  cikk  nagyon  elgondolkoztatott .Íme  néhány  részlet  a  cikkből :
Az összes jövedelem 82 százalékát tette ki a nettó bér 2010-ben, és az elmúlt 10 évben ennél csak 2001-ben volt magasabb, 83,2 százalék, jelentette a KSH.
Tavaly az egy főre jutó bruttó jövedelem 1 145 614 forint volt, a nettó pedig 939 396 forintot tett ki.
Az elmúlt évben az adóváltozásoknak köszönhetően javult a bruttó és nettó bér közötti arány. A KSH közlése szerint: "bár az adózók zömének emelkedett a jövedelme az előző évhez képest, elsősorban a magasabb jövedelműek jártak jobban".

Valaki nyer, valaki veszít

Az alsó jövedelmi tizedben (decilis) élők jövedelmi helyzete romlott 2010-ben, a felsőbe tartozóké pedig látványosan javult - olvasható a kiadványban.
A KSH módszertani megjegyzéséből kitűnik, hogy a magyar lakosság egytizedének (decilis) az éves egy főre jutó nettó jövedelme nem éri el a 392 595 forintot. További egytized nettó jövedelme efölött van, de nincs 521 184 forint.
A legfelső, a tizedik decilisbe tartozó egytized népesség egy főre jutó nettó jövedelme 2010-ben már legalább 1 559 439 forint, vagyis durván havi 130 ezer forint volt. Az alatta lévő kilencedik tized 1 073 413 forint és 1 559 439 forint közötti egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkezett.
A két szélső, az első és a tízedik tizednek az egy főre jutó nettó jövedelme közötti különbség 2010-ben 7,2-szeres volt, magasabb az előző évinél.
Tovább:http://index.hu/
                     Nagyon  meg  kell  gondoljam  mire  költöm  a  nyugdíjam 'Nem  panaszkodok  csak  egy  tényt  állitok.Nem  tudom,hogy  mi  volna  velem,ha  káros  szenvedélyem  lenne?Nagyszüleim  és  édesanyám  arra  tanítottak,hogy  mindent  szabad,de  mértékkel.Ebben  a  válságos  időkben  nagy  hasznát  veszem.Nem  dohányzom  16  éves  korom  óta.Nem  vagyok  alkoholista. Esetleg  egy  kicsit  nettfügő  vagyok. A  fent  említett  cikkből  több  tanulság  olvasható.Sehogy  nem  értem  a  mai  napig  az  egykulcsos  adót. De  akinek  magasabb  jövedelme  volt  eddig,az  járt  jól  .A  többiek  nem.Pontosabban  jól  jártak  a  kormány  szerint.De  majd  jövőre  a  Matolcsy  csomag  lesz  jó -mondja  a  kormány'Jó  hallani.Miért  van  mondva,hogy  lesz?Miért  nincs  mondva,hogy ,,mindenki  jól  járt,jól  él"? Vagy  én  látom  rosszul  a  helyzetet?Erről  nekem  eszembe  jut  egy  dal ' 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése