2011. október 11., kedd

Tarlós István

Ki  Tarlós  István ? Ismerik  őt  a  budapestiek ?Mit  ígért  és  mit  tett  eddig ?Több  kérdésre  kaphatunk  választ. Ismerjük  meg  Tarlós  Istvánt '

  • Tarlós István 62 éves
  • Nős, három gyermeke és három
    unokája van
  • Mélyépítő mérnök
  • 1990-2006 Óbuda-Békásmegyer
    polgármestere
  • FIDESZ fővárosi frakcióvezetője,
    parlamenti képviselő 
Önéletrajz
1948. május 26.-án születtem Budapesten. Édesapám Dr. Tarlós István jogász, édesanyám Dienes Hilda főkönyvelő volt. Mindketten a Magyar Tudományos Akadémián dolgoztak. Ma már sajnos egyikük sem él. 1973 óta nős vagyok, feleségem Nagy Cecília építőmérnök. Három felnőtt gyermekünk és négy unokánk van. Egy testvérem van, Dunaújvárosban él.

Általános iskolai tanulmányaimat a III. kerületben végeztem, végig kitűnő, vagy jeles eredménnyel. Az Óbudai Árpád Gimnázium humán (latin) tagozatán érettségiztem 1966-ban jó rendűen. Az ELTE-re nem vettek fel, így előbb segédmunkásként dolgoztam, majd a BME előfelvételiseként katona voltam Orosházán. Különböző diploma utáni szolgálatok és előléptetések után a rendfokozatom tartalékos őrnagy. A Budapesti Műszaki Egyetemen és a győri Közlekedési- és Távközlési Főiskolán tanultam és szereztem mélyépítő mérnöki diplomát közepes minősítéssel. Később az Ybl Miklós Műszaki Főiskolán gazdasági- és szervező másoddiplomát is kaptam jeles minősítéssel.

Tizenöt éven át az építőiparban dolgoztam, javarészt beruházási és kivitelező munkakörökben. Dolgoztam az Út- és Vasútépítő Vállalatnál, a FŐBER-nél, az ÉM. Mélyépítővállalatnál, a KKMV-nél, a III. ker IKV-ban. Voltam művezető, építésvezető-helyettes, műszaki ellenőr, építésvezető, főépítésvezető, termelési osztályvezető. A rendszerváltozás előtti években a feleségemmel saját tervező iroda keretében magánvállalkozóként dolgoztam.

A rendszerváltozás előtt politikai tevékenységet nem folytattam. Az MSZMP-nek soha nem voltam tagja, nem voltam sem munkásőr, sem ügynök.

1989-ben - elsősorban markáns rendszerváltó hangvétele miatt - beléptem az SZDSZ-be. Óbudán többször is ügyvivőnek választottak és 1990-ben az SZDSZ és a FIDESZ közös jelöltjeként lettem először Óbuda-Békásmegyer polgármestere. 1994 nyarán alapvető gondolkodási különbségek, elsősorban az MSZP-vel való koalíciókötés miatt az SZDSZ-ből kiléptem. Azóta ismét párton kívüli vagyok, bár az nem titok, hogy a FIDESZ-KDNP gondolkodói köréhez tartozom. Független jelöltként e pártok és több civilszervezet támogatása mellett 1994-ben, 1998-ban és 2002-ben is nagy fölénnyel újraválasztottak, közvetlen választáson Óbuda-Békásmegyer polgármesterének. Az ellenzékkel is korrekt munkakapcsolatot sikerült kiépítenem és így további tizenkét éven át tudtam zökkenőmentesen vezetni a városrészt úgy, hogy az engem támogató pártok kisebbségben voltak a képviselőtestületben.

1999 és 2003 között a többi kerületi polgármester megbízásából a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács alelnöke voltam. Többször jártam tanulni és előadást tartani is az Unió szervezeteinél, Brüsszelben, Milánóban. Ebben az időszakban vezettem a régió stratégiai tervezési bizottságát is. Alapító tagja vagyok a Magyar Rendészettudományi Társaságnak, továbbá a Baross Gábor Társaságnak, tagja a Széchenyi körnek. Tiszteletbeli elnöke vagyok a Katasztrófavédelmi- és Polgárvédelmi Tanácsnak, elnöke Óbudán a Braunhaxler Egyesületnek és a helyi Széchenyi Körnek, elnökségi tagja a Keresztény Értelmiségi Szövetségnek.

Polgármesteri tevékenységemért több mint húsz állami és egyéb kitüntetést kaptam, köztük a Magyar Köztársasági Érdemrend Kiskeresztjét (lovagkereszt), az Eötvös Aranyérmet, a Szent Gellért díj arany fokozatát, a Henszlmann Díjat, a Magyar Urbanisztikáért emlékérmet, a Hűség a Hazáért Nagykeresztet, a Civil Szervezetekért Díjat, a polgármesterekből álló zsűri döntése alapján a Polgármesteri Arany Pecsétgyűrű Díjat, a határon túli Székelyudvarhelyen az Önkormányzat Ezüstérmét, Révkomáromban a Palatinus díjat, legutóbb pedig 2008 őszén a lengyel köztársasági elnök úrtól a "Lengyel Köztársasági Érdemrend" tiszti keresztjét.

2006-ban a FIDESZ-KDNP támogatásával a budapesti főpolgármester-választáson alig több, mint egy százalékkal maradtam alul Demszky Gáborral az SZDSZ-MSZP jelöltjével szemben. Budapesten több szavazatot szereztem, mint az engem támogató pártszövetség. Azóta a FIDESZ fővárosi frakcióvezetőjeként és a fővárosi FIDESZ-KDNP frakciószövetség elnökeként dolgozom, bár a pártba továbbra sem léptem be. 2008-ban a sikeres szociális népszavazás kampányának politikai vezetője voltam.

2010 áprilisában, az országgyűlési választáson a FIDESZ budapesti listájáról parlamenti képviselő lettem.

Itt elérheti az összes vagyonnyilatkozatomat 2002-ig visszamenőleg.

 Forrás  és  további  információk : http://tarlosistvan.hu/ 
                                                        http://www.tarlosistvan.com/  
                                                        https://www.facebook.com/tarlos.istvan 


Pályája 


Az óbudai Árpád Gimnázium humán tagozatán érettségizett, majd segédmunkásként kezdett el dolgozni. A sikeres főiskolai felvételit követően előfelvételisként (felsőoktatási intézménybe felvett, de katonaköteles hallgató) katona volt Orosházán. A szolgálat lejárta után a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán szerzett mélyépítőmérnöki diplomát, majd később gazdasági és szervezői másoddiplomát az Ybl Miklós Műszaki Főiskolán. A diplomaszerzés után 15 éven át az építőiparban dolgozott, javarészt beruházói és kivitelezői feladatokon. Több munkahelyen is dolgozott, (például Út- és Vasútépítő Vállalat, a FŐBER, az ÉM. Mélyépítő Vállalat, a KKMV, a III. ker. IKV). Volt művezető, építésvezető-helyettes, műszaki ellenőr, építésvezető, főépítésvezető, termelési osztályvezető is. A rendszerváltozás előtti években feleségével saját tervezőiroda keretében, magánvállalkozóként dolgozott.
1989-ben belépett a SZDSZ-be, Óbudán többször is ügyvivőnek választották és 1990-ben az SZDSZ és a Fidesz közös jelöltjeként Óbuda-Békásmegyer polgármestere lett.
1994 nyarán - gondolkodási és értékrendi különbségek miatt - kilépett az SZDSZ-ből, mivel nem tartotta elfogadhatónak az SZDSZ politikájának változását. Azóta is párton kívüli közéleti személyiség. Függetlenként és a polgári pártok támogatása mellett Budapest III. kerületében 1994-ben, 1998-ban és 2002-ben is újraválasztották.
A 2002. évi országgyűlési választáson a Fidesz jelöltjeként indult Óbudán, sikertelenül.
A polgármesteri ciklusai alatt a helyi ügyek jelentős részében együttműködést alakított ki az MSZP és az SZDSZ frakcióival is, ennek tudható be az is, hogy Óbudán ellenszavazat és tartózkodás nélkül szavazták meg még a választási évben is a költségvetést és a költségvetési beszámolót egyaránt.
A 2006-os önkormányzati választási kampányban használt választási logója
A 2006-os önkormányzati választásokon a Fidesz, a KDNP és több civil szervezet által szerződésben  szabályozott módon, a Jobbik és további civil szervezetek által szóban, ellentételezettségi kötelezettség nélkül támogatott független főpolgármester-jelölt volt. A budapesti főpolgármester-választáson 1,7%-kal maradt el a győzelemtől. A főpolgármester-választáson több szavazatot szerzett, mint az őt támogató pártszövetség. Demszky Gábort még senki nem szorította meg ennyire, annak ellenére, hogy az MSZP-nek is Demszky volt a jelöltje, továbbá az MDF is indított egy főpolgármester-jelöltet. Az óbudai helyi MDF szervezet - szemben pártja vezetésével - határozatot hozott főpolgármesteri jelölésének támogatásáról. Sőt, az MDF pártközpont jelölési eljárása óbudai MDF körökben tiltakozásokat, vezetői szinten pártból való kilépést is maga után vont
2006. októberétől a Fővárosi Közgyűlés tagja és ott a Fidesz-frakció vezetője, valamint a fővárosi Fidesz-KNDP frakciószövetség elnöke. 2007-2008-ban a Fidesz által kezdeményezett „szociális népszavazás 2008” kampányfőnöke volt, melyet sikerre vezetett. A 2010-es országgyűlési választáson a Fidesz-KDNP budapesti területi listájáról nyert mandátumot, az október 3-ai önkormányzati választáson pedig a Fidesz és a KDNP jelöltjeként Budapest főpolgármesterévé választották. 


Forrás : http://hu.wikipedia.org/wiki/ 

További  források : www.google.hu/tarlos_istvan


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése