2010. december 5., vasárnap

Mi lesz a határontuli magyarok állampolgárságával?



Megbarátkoztam azzal a gondolattal,hogyha én nem,de a fiam lehet magyar állampolgár. Én mint határontuli magyar nemzetiségű magyar kérhettem volna a magyar állampolgárságot. A mai napig igy tudtam ' Kérhetem,de mi lesz velem és a fiammal ? De Martonyi János külügyminiszter ezt nyilatkozta :
A magyar állampolgársággal rendelkező külföldi magyarok hazai szavazásáról a tervezett új alkotmány csak általánosságban rendelkezik majd. A döntés, hogyan szavazhatnak a magyarországi választásokon, csak később, „legkésőbb 2014-ben” születik majd. Erről beszélt Martonyi János külügyminiszter pénteken, külföldi tudósítók előtt.
Kedves magyar honpolgárok,polgárok,elvtársak,hölgyek és urak ,stb : Mit értsek azon,hogy : csak általánosságban. Semjén úr és Orbán úr meg a többi győztes megigérték,hogy mi akik magyarok vagyunk,de Magyarország határain kivül élünk, megkapjuk a kettős állampolgárságot 'Ez 2010 májusában lett megigérve,azzal a lehetőséggel,hogy szavazhatnak is a határontuli magyar állampolgárok.Ez engem nem érint,mert eddig se voltam szavazó állampolgár.Gondoltam,hogy Martonyi úrnak lenyisszentem a szép nagy bajúszát,de ha eddig semleges maradtam, nem teszem,mert még a fiam is kérheti a magyar állampolgárságot ' De mit modott még Martonyi úr ?
Martonyi szerint erre több európai országban van példa. Különféle megoldások léteznek, például az olasz, amely tízegynéhány képviselőben korlátozza a külföldön élő, állandó hazai lakhellyel nem rendelkező olaszok parlamenti képviseletét.
Másik megoldási lehetőség a parlament második házának felállítása – ezt a miniszter nem támogatja.
Forrás : www.168ora.hu/itthon/martonyi-a-kulfoldi-magyarok-szavazasarol-evek-mulva-dontenek-65629.html
Látják,hogy milyen ideges Martonyi úr, polgár,elvtárs,stb - ? Ne féljen tőlem ,mert nem nyisszantom le a bajszát ' Mert a fiamnak még szüksége lehet a magyar állampolgárságra ' Én maradok itt ,a határonkivül ' Én most nem általánosságban irom le ezt a mondatot,hanem becsület szavamat adom,hogy nem kérem a magyar állampolgárságot ' Nem vesszem el a magyar állampolgároktol se a földet,se a kenyeret,se az állást 'Igaz,hogy csak 8 killóméterre lakok a magyar határtól.
De vajon Martonyi úr és Orbán úr,Schmitt úr ,Semjén úr aláirja-e a kérelmét olyannak,aki még magyarúl sem tud ? Erre én kiváncsi vagyok.Mert románok és mások akik nem tudnak magyarúl nagyon hamar megkapnak olyan jogokat Magyarországon ,melyeket mi akik magyarok vagyunk,nem kapunk meg' Ezt én most leirom,de lehet,hogy a helyzet megváltozik,ha a szél iránya is megváltozik. Már májustól is sok idő eltelt és még nincs év vége '
Ha valaki kételkedik a szavaimba,olvassa el ezt a cikket:
Román város volt Budapest .
www.fn.hu/tudomany/20101119/roman_varos_volt_budapest/
Lehet,hogy ezután lesz Magyarországon tejjel és mézzel folyű Kánaán,de én maradok még itt : a határon kivül 8 kilométerre.De az a magyar,aki olyan mint én: határonkivüli magyar ,aki komolyan vette az igéretet,mit mond ?
De mégis úri embernek tartom Martonyi úrt,mert legalább ősszinte volt és megmondta a véleményét.De ebbe a kategóriába sorolom Kövér urat is. Mert megmondta őszintén ,hogy mit tegyenek a nyugdajasok a kötélel ' Neki sem nyisszantom le a bajuszát,mert már hol van,de nem leszek Magyarországon nyugdijas,mert Kövér úr nagy pozicióban van és ki tudja,hogy mi fog történni még ?
Nem érdekel nagyon az a kérdés,hogy mi lesz Magyarországon ' Egyesek azt mondják,hogy Horti korszak,mások azt mondják ,hogy Rákosi korszak ,de többen azt gondolják ,hogy Kádár korszak jön.De a hatalom új urai azt mondják,hogy egy példanélküli jóléti korszak lesz Magyarországon.Van új kormány lesz új alkotmány és lesz egy új Magyarország ' De két évvel ezelőtt Barack Obamát is Megváltóként üdvözölték. De mi lett belőle?Nem leszek ünneprontó,mert ha azt irtam,hogy LESZ,az azt jelenti,hogy LEHET,hogy lesz. De Orbán úr volt Kinában ' Mit látott ott ? Remélem,hogy nem Ceaușescu szellemét hozta csak azt monta hogy keletről fúj a szél ' A mi nagy Vezérünk is Kinában és Észak- Koreában volt.Sajnos mi ittuk meg a levét '
De mi lesz a székellyel,az ausztrál,az amerikai ,stb magyarral aki még bizakodik? Általánosságban a válasz : bizakodhat,hogy megkapja a magyar állampolgárságot,de ha most nem ,majd egyszer IGEN ' Lehet,hogy a Magyar Királyságban ?
De mi lesz a fiammal ? Ha nem kapja meg a magyar állampolgárságot,van még egy biztos választási lehetősége : mehet az Amerikai Egyesült Államokban,mert meghivta a rokonom,aki magyar és segiteni akar.De a fiam mit akar ? Remélem,hogy csak általánosságban gondolom,hogy jót akar saját magának,lehet a magyar határon kivül .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése