2012. június 19., kedd

Megszűnik a NeoFM - Miért?

Megszűnik a NeoFM? Könnyen lehet,hogy nem tudja rendezni az adósságát. Eladnák egy forintért,ha valaki megvenné.A médiatanács lecsapott a NeoFM-re' Elfog hallgatni? Pedig nagyon hallgatott rádió,csak a hirdetők kerülik el.Bezzeg a Nyerges érdekeltségű ClassFM-nél nyüzsögnek a hirdetők. Calypso, Sláger Rádió és a Danubius Rádió után a NeoFM  is elhallgat? A Klubrádió is hasonló helyzetben lesz? Kinek használ?
A Médiatanács nem fogadja el azt a majdnem 500 milliós váltót, amit a NeoFM-et működtető FM1 konzorcium tulajdonosai ajánlottak fel ma, adósságaik rendezésére. A hatóság közleményében úgy fogalmaz, hogy a NeoFM tulajdonosai által felajánlott váltó elfogadásának jogi és gyakorlati akadálya is van, ezért a hatóság számára az nem más, mint egy darab papír, hiszen azt a Médiatanács hatósági jogkörében eljárva a hatályos jogszabályok alapján nem tudja elfogadni. Az ígérvény elfogadása praktikus akadályokba is ütközik, hiszen ez olyan lenne, mintha valaki a gázszámláját egy darab cetlivel szeretné kiegyenlíteni, amire azt írja, hogy „váltó”.



Éjfélig fizethetnek
A közlemény szerint, ha az üzleti vállalkozás vezetői által felkínált papír mögött valódi fedezet van, akkor a tulajdonosoknak lehetőségük van annak beváltására, azaz a Médiatanácsnak felajánlott papírdarabot maguk tudják készpénzzé tenni. Ez esetben ma éjfélig bőven van lehetőségük a korábban vállalt 200 milliós tartozás teljes rendezésére.
A NeoFM vezérigazgatója Földes Ádám korábban bejelentette, hogy a cég csődvédelmet kér, de a csődvédelem alatt a NeoFM változatlan módon működik tovább, nem szűnnek meg műsorok. A mostani médiahatósági válasz azonban azt jelentheti, hogy ha éjfélig nem fizetnek, akkor a hatóság felbonthatja a rádió szerződését és lekapcsolhatja a Neo-t.
1 forintért ela
Horváth László a tulajdonosok képviseletében azt mondta, hogy akár 1 forintért is eladnák a NeoFM-et, ha valaki kiránta a hirdetői karanténból, és kifizetné az adósságait. „Azért vagyunk nehéz helyzetben, mert karanténba kerültünk a hirdetési piacon. Az politikai nyomásra utal, hogy két, a hallgatottsági versenyben fej fej mellett álló rádió közül versenytársunk, a ClassFM éves árbevétele közel két és félszerese a NeoFM-nek, és a NeoFM-et nem csak az állami vállalatok kerülik, de úgy tudjuk, hogy számos médiaügynökségnél is tiltólistára kerültünk"
A cégnek valóban komoly problémát okoz, hogy az állami hirdetők teljesen elkerülik. Míg a Nyerges Zsolt jobboldali üzletember tulajdonában lévő ClassFM sorra nyeri az állami hirdetéseket, a NeoFM-nek idén egyetlen ilyen reklám sem jutott. Tavaly a ClassFM-en 16 központi állami intézmény, illetve 100 százalékos tulajdonú állami cég reklámozott. Köztük a Miniszterelnökség, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, a fejlesztési tárca, de még a paksi atomerőmű és az Agrármarketing Centrum is itt próbálta elérni ügyfeleit – írta a hvg. A NeoFM-en 6 ilyen állami intézmény reklámozott 2011-ben, idén egy sem. A ClassFM-en viszont idén már 8 állami intézmény és vállalat jelent meg. A legszembetűnőbb a Szerencsejáték Zrt. hozzáállása: tavaly bruttó 707 millió forintot költött rádiós felületekre, amiből a ClassFM-en 580 millió forintnyi hirdetést vásároltak, míg a Neo FM-re 8 milliót költöttek.
Közben a hallgatottság magas
A legfrissebb hallgatottsági adatok szerint az átlagos napi elérés a Neo-nál 1 millió 414 ezer fő volt a 15 éven felüli hallgatók esetében, míg a ClassFm 1 millió 457 ezer hallgatót ért el. A szűkebb, de kereskedelmi szempontból fontosabb, 15 és 49 éves kor közti hallgatók esetében nagyobb volt a ClassFM előnye. Itt 1 millió 170 ezer Class FM hallgatót számoltak, míg a NeoFM-nek csak 940 ezret. Az Ipsos-GfK hallgatottsági adatai szerint azonban ez a kisebb szám is bőven veri a Közmédia két népszerűbbnek mondott csatornáját az MR2 – Petőfi Rádiót és az MR1 – Kossuth Rádiót.

(Fotó: MTI)
Ki a hibás?
A NeoFM az irányítása alatt kisebb-nagyobb késésekkel ugyan, de egészen 2011 végéig rendben megfizette a műsorszolgáltatási szerződésben rögzített frekvenciadíjat. Az idei évben azonban a rádiós reklámpiac tartós visszaesése és az állami hirdetők elmaradása miatt a érdemben nem csökkentett frekvenciadíj kigazdálkodása már komoly nehézségeket okozott a vállalatnak. A rádiót üzemeltető FM1 Zrt. soha nem vitatta a tartozás tényét, annak mértékét azonban igen. Számításaik szerint ugyanis a hatóság által nyilvánosságra hozott 750 millió forinttal szemben frekvenciadíj tartozásuk mindösszesen 587 millió forint, amelynek rendezésére több javaslatot tettek az év eleje óta. Ezeket azonban a Médiatanács rendre lesöpörte az asztalról, a legutolsót 2012. június 6-án.
A hatóság most azt írja, hogy szerintük a NeoFM legújabb beadványa, vagyis, hogy váltóval fizetnének, „sajnálatos módon azonban egyre valószínűbbé teszi, hogy az üzleti vállalkozásként működő kereskedelmi rádió vezetése nem akar élni a Médiatanács által felajánlott mentőcsomaggal, és be kívánja zárni a rádiót. Erre utal a tulajdonosok csődről szóló mai bejelentése is, ami azt valószínűsíti, hogy nem tudnak és nem is akarnak fizetni hitelezőiknek”.
Forrás : hir24.hu
 Reggel még a bírósághoz fordultak csődvédelemért:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése