Kipakolnak a korábbi dolgozók, elárulták, mi vezetett a leálláshoz
Budapest - Hozzá nem értés, dilettáns ötletelés jellemezte a Malév működését az utolsó néhány évben, miután az orosz befektetőknek privatizálták a légitársaságot.
Legalábbis erről számoltak be a Blikknek nevük elhallgatását kérő maléves dolgozók, akik – mint mondták – elhűlve figyelték, milyen „vállalhatatlan, szakmaiatlan döntések sorozatára" kényszerítették a cég vezetését.További cikk
– Nem lepett meg a csőd híre. Hiszen mintha minden igyekezetükkel azon lettek volna az elmúlt években, hogy bedöntsék a Malévot. Például megszüntették a hosszú távú járatokat, köztük a bangkokit, pedig azok a gépek szinte mindig tele voltak. Bezárták, hogy eladhassák a nagy gépeket, de végül nem kaptak jó árat értük. Elhibázott döntés volt az is, hogy költségcsökkentés miatt a Malév kivonult a londoni Heathrow repülőtérről. Csak a kevésbé előnyös, nehezebben megközelíthető Gatwickre repültek a gépek, így viszont elveszítették a jól fizető üzleti utasok egy részét – fogalmaztak informátoraink.
A korábbi munkatársak felidézték, hogy a privatizáció utáni új vezetés a magas költségekre hivatkozva felelőtlenül gazdálkodott a flottával. Eladták a legjobb adottságú és keveset fogyasztó rövid távú CRJ gépeket, majd a hasonlóan előnyös Fokkereket.
– Két éve egy váratlan ötlettől vezérelve a fapados légitársaságokkal keltek versenyre, és indokolatlanul olcsón, 20 ezer forintért kínálták a jegyeket. Közben meg olyan városokba indítottak járatokat, ahova alig akart utazni valaki. Például az orosz befektetők egyik első követelése az volt, hogy hetente többször is repüljön a Malév az oroszországi Jekatyerinburgba.
Hiába mondtuk, hogy ez teljes gazdasági képtelenség, nem számított az sem, hogy a gépeken alig ült 10-20 utas. Tiszta ráfizetés volt. Míg ilyen esztelenségekre elszórták a Malév pénzét, közben kirugdosták a jó szakembereket. Az értékesítési feladatokra néhány embert hagytak meg, pedig más légitársaságoknál száznál is többen dolgoznak ezen a területen. Akit nem küldtek el, az, ha tehette, menekült a cégtől, mert mindenki látta, hova vezet mindez – fogalmaztak malévos informátoraink.
A Malév gazdasági ügyei évekkel korábban az egyik magyar kisrészvényesnek is gyanússá váltak. Németh László pert indított az egyik leányvállalat, a repülőtéri üzemanyag-kezelő privatizációja miatt, szerinte ugyanis kijátszották a jogszabályokat.
– A bíróság meg sem vizsgálta a keresetemet, azt mondták, nekem nincs jogom pert indítani. Egyszer kérdést tettem fel a Malév közgyűlésén, és utána már meghívót sem küldtek az ülésekre, ahol pedig jogom lett volna részt venni – közölte Németh László.
Vége. Üres iroda, repülőgépmakett – ennyi maradt a Malévból
Két Malév-utas járt vasárnap Ferihegyen visszaváltani a jegyét. Vasárnap 2300-an utaztak volna, és 7200 bajba jutott utas kártalanítása még bizonytalan – közölte Róna Márta, a Malév szóvivője.
4 milliós fizetés a volt Malév-pilótáknak?
Indiába, Koreába és az arab országokba csábítják őketForrás : http://www.blikk.hu/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése