2012. február 6., hétfő

Elkerülhetetlen volt a MALÉV csődje?Mit mondanak a volt dolgozók és utasok?

                        Számomra  megfejthetetlen  a  MALÉV  csődje.Nekem  egy  rejtély  az  egész  csőd. A  köztévé  és  a jobboldali  sajtó  egyértelműen  Gyurcsány  kormányra  hárítja  a  felellőséget.Majdnem  két  éve  Fidesz  kormány  van.A  kormány  nem  hibás  és  punktum.Ma  reggel  több  műsort  megnéztem  és  több  cikket  elolvastam.Tisztán  nem  lehet  látni  az  okokat.Lehet  az  is  benne  van  a  válaszban,hogy  a  kínaiak  kiszálltak  az  üzletből.Az  is  lehet , hogy  a  visszaállamosítással  volt  a  baj.Az  orosz  tulajdonos  is  hibás  volt ?Sok  a  kérdés,melyekre  nem  tudjuk  a választ.Mit  mondanak  a  volt  dolgozók  és  az  utasok ? A  véleményüket  meg  lehet  érteni,mert  ők  többet  tudnak  mint  mi és  munka  illetve  járat  nélkül  maradtak.Szerintem  az  átverés  volt  amikor  még  csütörtökön  azt  mondták  az  utasoknak,hogy  minden  rendben  van.Ráfogni  Tel-Avivra  a  csődöt,az  már  nem  tisztességes.Jön  majd  a  többi  állami  vállalat  csődök ? Mi  ebben  az  üzlet ?Én  soha  nem  utaztam  repülőgépen.Nem  merek  felülni  rá.Nem  tudom  elképzelni  sem  az  utazást  a  repülőgépen.Csak  felháborít,hogy  több  ezer  utast  átvertek  és  egy  nagy  magyar  szimbólum  eltűnt  véglegesen.
Kipakolnak a korábbi dolgozók, elárulták, mi vezetett a leálláshoz
Budapest - Hozzá nem értés, dilettáns ötletelés jellemezte a Malév működését az utolsó néhány évben, miután az orosz befektetőknek privatizálták a légitársaságot.
Legalábbis erről számoltak be a Blikknek nevük elhallgatását kérő maléves dolgozók, akik – mint mondták – elhűlve figyelték, milyen „vállalhatatlan, szakmaiatlan döntések sorozatára" kényszerítették a cég vezetését.
– Nem lepett meg a csőd híre. Hiszen mintha minden igyekezetükkel azon lettek volna az elmúlt években, hogy bedöntsék a Malévot. Például megszüntették a hosszú távú járatokat, köztük a bangkokit, pedig azok a gépek szinte mindig tele voltak. Bezárták, hogy eladhassák a nagy gépeket, de végül nem kaptak jó árat értük. Elhibázott döntés volt az is, hogy költségcsökkentés miatt a Malév kivonult a londoni Heathrow repülőtérről. Csak a kevésbé előnyös, nehezebben megközelíthető Gatwickre repültek a gépek, így viszont elveszítették a jól fizető üzleti utasok egy részét – fogalmaztak informátoraink.
A korábbi munkatársak felidézték, hogy a privatizáció utáni új vezetés a magas költségekre hivatkozva felelőtlenül gazdálkodott a flottával. Eladták a legjobb adottságú és keveset fogyasztó rövid távú CRJ gépeket, majd a hasonlóan előnyös Fokkereket.
– Két éve egy váratlan ötlettől vezérelve a fapados légitársaságokkal keltek versenyre, és indokolatlanul olcsón, 20 ezer forintért kínálták a jegyeket. Közben meg olyan városokba indítottak járatokat, ahova alig akart utazni valaki. Például az orosz befektetők egyik első követelése az volt, hogy hetente többször is repüljön a Malév az oroszországi Jekatyerinburgba.
Hiába mondtuk, hogy ez teljes gazdasági képtelenség, nem számított az sem, hogy a gépeken alig ült 10-20 utas. Tiszta ráfizetés volt. Míg ilyen esztelenségekre elszórták a Malév pénzét, közben kirugdosták a jó szakembereket. Az értékesítési feladatokra néhány embert hagytak meg, pedig más légitársaságoknál száznál is többen dolgoznak ezen a területen. Akit nem küldtek el, az, ha tehette, menekült a cégtől, mert mindenki látta, hova vezet mindez – fogalmaztak malévos informátoraink.
A Malév gazdasági ügyei évekkel korábban az egyik magyar kisrészvényesnek is gyanússá váltak. Németh László pert indított az egyik leányvállalat, a repülőtéri üzemanyag-kezelő privatizációja miatt, szerinte ugyanis kijátszották a jogszabályokat.
Vége. Üres iroda, repülőgépmakett – ennyi maradt a Malévból
– A bíróság meg sem vizsgálta a keresetemet, azt mondták, nekem nincs jogom pert indítani. Egyszer kérdést tettem fel a Malév közgyűlésén, és utána már meghívót sem küldtek az ülésekre, ahol pedig jogom lett volna részt venni – közölte Németh László.
Két Malév-utas járt vasárnap Ferihegyen visszaváltani a jegyét. Vasárnap 2300-an utaztak volna, és 7200 bajba jutott utas kártalanítása még bizonytalan – közölte Róna Márta, a Malév szóvivője.
További cikk

4 milliós fizetés a volt Malév-pilótáknak?

4 milliós fizetés a volt Malév-pilótáknak?Indiába, Koreába és az arab országokba csábítják őket

Forrás : http://www.blikk.hu/ 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése